onsdag 23 februari 2011

Samtal på A/B kliniken

I dag var dagen då jag vågade vara helt och hållet ärlig hos G
Jag berättade allt verkligen allting hur jag egentligen mår
hur mycket ångest jag fortfarande har och hur stor plats sjukdomen fortfarande har i mig
Hon frågade vad anledningen var innan att jag inte vågat berätta
Mitt svar var enkelt
"Vill vara duktig vill visa tacksamhet för allt ni gjort"
Helt puckat egentligen för varken dom eller allra minst jag vinner ju på att jag är låtsas frisk!
Förr eller senare hamnar jag på ännu en instans ännu en inläggning och det vägrar jag!
Jag vill verkligen inte ner i hålet igen
G sa att detta var en vinst för mig ett jätte stort framsteg.
Nu berättar jag istället för att ljuga och manipulera som förr även om det satt långt inne och tog sin tid
Så Berättade jag ändå och när jag tänker efter så håller jag faktiskt med henne!
Jag berättade något jag aldrig berättat för någon annan människa
"min hemlighet, mitt skötebarn"
Så att jag nu tog av masken, fasaden och berättade
ja det är STORT det är friskt!

I morgon är det 3 månaders uppföljning med min psykolog jag hade när jag var inlagd
är klyven i vad jag skall berätta orkar nog inte dra upp allt för henne också
men jag kan ju faktiskt inte ljuga igen
nu vet dom ju även om jag inte är säker på att M vet
Nej Sara lögnerna är historia...Ärlighet varar längst...

2 kommentarer:

  1. Jessika o (Alva)3 mars 2011 kl. 02:29

    Oj vad jag kände igen mig i din kommentar Vill vara duktig vill visa tacksamhet för allt ni gjort!
    Fin blogg du har kram o ta hand om dig!

    SvaraRadera